Ga naar saraverhelst.be

5 wildstyle tips voor de herfst

 

MIND

1. Een opgeruimd huis, is een opgeruimde geest... 

En dat is ook echt zo :D. Opruimen zorgt voor rust en vrije ruimte! Daardoor krijg je ook veel meer energie. Je komt sneller te weten wat je zelf graag zou willen of wat echt belangrijk voor je is. Zo kun je gemakkelijker het oude achterlaten en nieuwe wegen inslaan. Jouw kamer, keuken, living, tuin, garage, kelder opruimen brengt beweging in wat vastzit. 

 


 

BODY 

2. Root to rise! Gronden om te groeien... 

Onze Roots => voeten, benen en heupen zijn de wortels van ons lichaam. Zoals de wortels van de bomen geaard zijn en zorgen voor energie, voeding en het leven van de boom… zorgen ook onze voeten, benen en heupen voor stabiliteit, energie en helder denken in ons lichaam en leven. 

Het activeren van je Roots om energie te sturen doorheen je lichaam doe je met de volgende Bowspring oefeningen: 

  • Zijlig: Side bow: Activeer de 10 sleutelpunten => Bicycle Paddle.
  • Staand: Earth pose: Activeer de 10 sleutelpunten => Earth pulsations.

Het ontspannen van je Roots om energie te stimuleren en te laten stromen doe je met volgende oefeningen: 

  


  

HEART 

3. Laat de zon in je hart... for real!

Rond ons hart liggen onze longen. Hart en longen spelen een belangrijke rol voor je afweersysteem en helpen je beschermen tegen invloeden van buitenaf. Disbalans van de levensenergie in onze longen zorgt voor vermoeidheid en kortademigheid. 

Het in balans brengen van je levensenergie in hart & longen doe je met de volgende Bowspring oefeningen:  

  • Liggend: Natuurlijk ademen: 
    Observeer in welke delen van je lichaam jouw ademhaling aanwezig is. Tel eens hoe lang je uitademing duurt, en probeer deze uitademing dan ook langer te maken. 
  • Zittend: Radiant heart: 
    Plaats 1 hand op je hart en 1 hand tussen je schouderbladen. Adem naar beide handen toe, voel je ribbenkast op volume komen bij de inademing en je voel je ribbenkast zachter worden bij de uitademing. Ontspan je schouders! 

* Ook de ademhalingsoefening van bij de Online Video Course is hiervoor ideaal!  Breng me naar de Online Video Course

 


 

VOEDING

4. Sommige voeding gééft je energie, andere maakt je moe...

Kies minder geraffineerde koolhydraten (gekristalliseerde suikers, witte bloem, etc.). Het zijn minderwaardige bronnen van energie, ze bevatten weinig of geen waardevolle voedingsstoffen en zorgen ervoor dat je te weinig andere essentiële voedingsstoffen opneemt. Geraffineerde koolhydraten kunnen je een kortstondige energiestoot geven, maar destabiliseren je bloedsuikerspiegel. Suiker heb je zeker nodig als brandstof, die vind je genoeg in fruit en sommige groenten :D! 

Kies meer porties groenten per dag. Bijvoorbeeld een lekkere biologische seizoensgroenten stoofpot, of soep. Om je soep extra voedzaam en smaakvol te maken kan je makkelijk je eigen groentebouillon maken. Ga naar het recept voor inspiratie!

 


 

NATUUR

5. Free your feet!

Ook de natuur is een belangrijke factor voor een gezond leven vanbinnen en vanbuiten. Maak geregeld een blote voeten wandeling op het strand of in het bos en connect with nature! Zoek een plaatsje in de duinen met zicht op zee of zit tegen een boom en neem even tijd om een Earth meditation te doen. In deze video overloop ik kort de 4 stapjes van een Earth meditation

 


 

Laat mij zeker weten hoe deze tips jou kunnen ondersteunen :D! 

Heb je vragen? ... Laat me een berichtje na!

 Stay wild - be naturally you!

Thank you, 

Sara. 

Close